Główna » Bez kategorii

Valentine’s Day/Valentinstag/Walentynki – SP 3

Autor: administrator1 dnia 17 lutego 2021 Brak komentarzy

Podczas lekcji języka angielskiego i niemieckiego nasi uczniowie mieli okazję poznać bliżej zwyczaje walentynkowe oraz tradycje towarzyszące świętu zakochanych. Uczniowie klas młodszych wykonywali tradycyjne kartki walentynkowe lub e- kartki, przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych.
Powstało wiele ciekawych prac pełnych ciepłych słów, skierowanych do bliskich osób. Dzieci oglądały też film ze świnką Pepą i wykonywały różne zadania językowe związane z bajką. Uczniowie mieli okazję wzbogać swoje słownictwo podczas rozwiązywania quizów i zadań interaktywnych
poświęconych Walentynkom. Siódmo- i ósmoklasiści przygotowali dla siebie zaszyfrowane wiadomości przy użyciu alfabetu Morse`a, szyfru ułamkowego, spiralowego, Atbasz oraz szachownicy Polibiusza. Zarówno
wykonywanie zagadek, jak i ich rozwiązywanie, sprawiło uczniom wiele satysfakcji. Z okazji walentynkowych lekcji nawet przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty odbyło się w duchu święta zakochanych 
Uczniów, którzy nie mieli okazji zmierzyć się na walentynkowych zajęciach z zadaniami egzaminacyjnymi z języka angielskiego zapraszamy tu:
https://view.genial.ly/6020d80d11728e0d192842a4?fbclid=IwAR2nI9jzs6rubEbsCpXotSEP1PiJja203G
WxnxaWscNLVfowLCmpnBH1ISk
Na lekcjach języka niemieckiego uczniowie dowiedzieli się, że oprócz obdarowywania się słodkimi prezentami i romantycznej kolacji nasi zachodni sąsiedzi wierzą także w różnego rodzaju przepowiednie, sny i wróżby. Podobno nieznajomy, który przyśni się dziewczynie w nocy przed
walentynkami, w przyszłości zostanie jej wybrakiem, natomiast mężczyzna, którego dziewczyna ujrzy jako pierwszego w świąteczny poranek, ma szansę zostać jej mężem. Ponadto niewiele osób wie, że w Niemczech symbolem dobrobytu, ale także pożądania jest… świnia, której wizerunek pojawia się obok serduszek np. na kartach walentynkowych 
Podczas wykonywania interaktywnych zadań uczniowie poznawali nowe słownictwo oraz trenowali refleks i spostrzegawczość. Dzięki indywidualizacji prac domowych mieli również dobrą okazję do
wykazania się pomysłowością oraz różnego rodzaju talentami. Część zadań była związana z wykorzystaniem TIK i polegała na tworzeniu m.in. memów internetowych w języku obcym lub wykonaniu ćwiczeń z wykorzystaniem popularnych aplikacji. Można było również zaprezentować swoje umiejętności plastyczne, twórcze, organizacyjne oraz kulinarne, czego dowody możemy obserwować na załączonych fotografiach.

Opracowanie: nauczycielki języków obcych

Digg this!Dodaj do del.icio.us!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Dodaj do Yahoo!

Komentowanie wyłączone.

  Copyright ©2021 Szkoła Podstawowa nr 3, wszystkie prawa zastrzeżone.| Silnik WordPress| Skórka: Gandhi autorstwa Techblissonline.com, tłumaczenie: Skórki Wordpress