Szkoła z Klasą 2.0 – Uczenie się poprzez nauczanie – SP3
W ramach ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0 uczniowie klasy VI A przeprowadzili lekcje języka angielskiego dla swoich młodszych kolegów z klasy III A. Uczenie się poprzez nauczanie – LdL (niem. Lernen durch Lehren), to metoda prowadzenia lekcji, w której rolę nauczyciela przejmują uczniowie. Twórcą metody LdL jest niemiecki nauczyciel języka francuskiego Jean-Pol Martin. Polega ona na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w planowanie, przygotowanie i prowadzenie lekcji. Nauczyciel oddaje ster w ręce uczniów jednak na bieżąco kontroluje pracę i rezultat końcowy. Korzyści z zastosowania tej metody są obustronne – zarówno uczą się uczniowie postawieni w roli nauczyciela, jak i odbiorcy. Uczenie innych pozwala na utrwalenie posiadanych wiadomości i umiejętności oraz na rozwój nowych umiejętności, wymaga kreatywności, otwartości od uczniów. Postawieni w roli ekspertów uczniowie, muszą być odpowiedzialni nie tylko za swoje uczenie się, ale również za innych. Możliwość uczenia innych rozwija u uczniów wiele umiejętności niezbędnych w późniejszym życiu czy edukacji: umiejętność prezentacji, zarządzania czasem, kierowania grupą, współdziałania z innymi. Ponadto, przygotowując zadania, ćwiczenia, prezentacje dla swoich kolegów, sami muszą dokonać dokładnej analizy i syntezy własnej wiedzy i umiejętności. Zgodnie z zadaniami zapisanymi w podstawie programowej przygotowane przez dzieci scenariusze zajęć zostały oparte o nowe technologie (TIK) Uczniowie wykazywali się dużą kreatywnością, wykorzystywali aplikacje internetowe do tworzenia gier i zadań interaktywnych, przygotowywali zabawy ruchowe z użyciem języka angielskiego, korzystali z tablicy interaktywnej.
Poniżej krótka fotorelacja z lekcji angielskiego.