Światowy Dzień Poezji w SP3
„Poezja robi z łez perły…” – właśnie te znamienne słowa Alfreda de Musseta promowały Światowy Dzień Poezji w „Trójce”. Celem tego dnia jest promocja czytania, pisania, publikowania i nauczania poezji na całym świecie. UNESCO zadeklarowało, że ten dzień ma „dać nowy impuls, aby docenić poezję oraz poprzeć krajowe, regionalne i międzynarodowe ruchy poetyckie”.
Pierwszego dnia wiosny w naszej szkole panowała iście „liryczna” atmosfera. W każdej klasie pobrzmiewały kolejne wersy ulubionych utworów dzieci. Do promowania poezji – trudnej sztuki wyrażania przemyśleń i emocji – włączyli się uczniowie, nauczyciele oraz rodzice. Uczniowie prezentowali wiersze swoich ulubionych poetów, pięknie deklamowali wybrane przez siebie utwory oraz dzielili się własnymi refleksjami na temat otaczającego ich świata, czytając własne utwory liryczne. „Liryka, liryka, tkliwa dynamika” – te słowa Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego idealnie oddawały nastrój dnia poświęconego właśnie sztuce poetyckiej.
Zespół humanistyczny dziękuje wszystkim, którzy włączyli się w tę akcję, w szczególności pani Jolancie Kunert za wykonanie pięknej tablicy dekoracyjnej, promującej to święto.
„Wiosenne realia”
Wiosna nadciąga,
człowiek z bankomatu pieniądze wyciąga,
bo przecież każda pora roku to ciągłe wydatki,
buty, spodnie, kurtki i czapki.
W parku, na ławce siedzi pan Bartek
i myśli, ile w domu ma kartek,
ale wiersza tematem ma być wiosna,
więc mu nad głową zakwita sosna.
Stary niedźwiedź się budzi
i głośno marudzi,
jak on tej wiosny strasznie nie lubi,
lecz garnkiem miodu wielce się chlubi.
Skowronek głośno śpiewa,
a na następny dzień przychodzi ulewa,
na drzewach rosną kasztany,
lis w lesie biega zamotany.
No i myśli sobie ten człowiek,
czy on tę wiosnę przetrzyma,
a może jakąś nagrodę otrzyma.
Lecz taka jest kolej rzeczy,
że wiosna niektóre plany niweczy.
Piotr Zieliński, kl. Va
Opracowanie: p. Beata Kalota