Sposób na lekturę – makiety i gry planszowe, czyli realizacja projektów edukacyjnych na lekcjach języka polskiego – SP3
Uczniowie klas VI b i VI c przekonali się, że praca z lekturą szkolną na lekcjach języka polskiego nie musi być monotonna i żmudna. Podczas pracy z utworem ,,Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnara szóstoklasiści otrzymali kilka zadań projektowych, spośród których mieli wybrać jedno – odpowiadające ich zainteresowaniom.
Szczególnym powodzeniem wśród uczniów cieszyły się projekty makiet Placu Broni i gry planszowe, które wykonali samodzielnie, analizując przy tym szczegółowo tekst lektury.
W ciągu dwóch tygodni uczniowie zaprojektowali i przygotowali wspaniałe prace. Makiety zachwycają niezwykłą precyzją wykonania i dbałością o każdy szczegół opisany w książce. Uczniowie również przyznali, że gry planszowe, jako urozmaicenie pracy z tekstem, są niekwestionowanym narzędziem dydaktycznym, który pomoże powtórzyć wiedzę na temat znajomości treści utworu oraz stanowią rewelacyjną rozrywkę nie tylko dla uczniów, ale też całej rodziny. W szkole odbyła się wystawa prac, które były podziwiane przez całą społeczność szkolną.
Opracowanie: Beata Kalota