„Scenki z życia” na lekcjach angielskiego – SP3
Dzieci w szkole podstawowej przejawiają naturalną chęć przyjmowania i odgrywania różnych ról. Krótkie scenki, obszerniejsze inscenizacje czy dialogi, to techniki, które warto stosować w utrwalaniu zwrotów życia codziennego. Dzieci o wiele łatwiej zapamiętują materiał, który przeżywają, odgrywają, z którym związana jest zabawa i emocje. Przywołanie żywych, konkretnych sytuacji stwarza szansę do głębokiego zrozumienia i łatwiejszego przyswojenia określonych treści. Krótkie inscenizacje i gry dramowe uczą współpracy w zespole, odpowiedzialności, tolerancji, kształtują więzi emocjonalne między uczniami. Większość dzieci lubi się „prezentować”. Z jednej strony onieśmiela je trema, z drugiej jednak, możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed widownią sprawia im dużo radości.
Poniżej zdjęcia z lekcji języka angielskiego przeprowadzonych w klasach IV D oraz VA. Tematem scenek w klasie IV D było zachowanie się w sklepie, kupowanie i sprzedawanie – „At the shops”. Natomiast klasa VA utrwalała zwroty związane z turystyką – pytanie o drogę, kupowanie biletu, udzielanie informacji turystycznych.
p. Agnieszka Wojciechowska
nauczycielka języka angielskiego