Nauka języka angielskiego w klasach młodszych – SP 3
Na etapie wczesnoszkolnym dziecko przyswaja język obcy w sposób naturalny. Zadaniem nauczyciela jest wykorzystać codzienne sytuacje klasowe, a także stworzyć czytelne dla dziecka okoliczności sprzyjające wprowadzeniu języka angielskiego i wykorzystaniu go na lekcji. Dzieci uczą się najlepiej, gdy nauka bazuje na doświadczaniu oraz wykonywaniu zadań dostosowanych do ich indywidualnych możliwości. Na w pełni świadomą naukę przyjdzie jeszcze czas.
Uczniowie klas I-III na lekcjach używają języka angielskiego w bardzo konkretnych celach, np. rozumienie tekstów piosenek i śpiewanie, uczestniczenie w grach, współdziałanie z rówieśnikami i zdobywanie wiedzy o otaczającym świecie. W takim kontekście nauka wypełnia się treścią a informacje są łatwiej zapamiętywane.
Dzieci w młodszym wieku szkolnym znacznie różnią się między sobą zarówno pod względem rozwoju intelektualnego i fizycznego, jak i dojrzałości emocjonalnej. Nauczyciele starają się te różnice rozpoznać, zdiagnozować, a następnie tak zorganizować nauczanie, aby każde dziecko mogło się rozwijać w tempie dostosowanym do indywidualnych możliwości. By mogło znaleźć poczucie bezpieczeństwa i radość z nauki.
Poniżej znajdują się prace uczniów dwóch klas pierwszych – I b i I c oraz klasy III a. Pierwszoklasiści wykonując drzewa genealogiczne utrwalali słownictwo związane z tematem „Family”. Natomiast uczniowie klasy IIIa pracowali nad projektem plastyczno-językowym polegającym na opisaniu dowolnego zwierzątka.
Agnieszka Wojciechowska, nauczycielka języka angielskiego