Lekcje europejskiego parlamentaryzmu w „Trójce”
EUROPEJCZYK ODCZYTUJE, CO PARLAMENT ZDECYDUJE – to tytuł lekcji wychowawczych, które odbyły się w klasach VI – VIII w ramach projektu zorganizowanego przez Polską Fundację im. Roberta Schumana oraz Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, a koordynowanego w naszej szkole przez Samorząd Uczniowski.
Celem zajęć było:
– zapoznanie uczniów z podstawowymi informacjami na temat Parlamentu Europejskiego,
– zaznajomienie uczniów z faktem, że zbliżają się wybory do Parlamentu Europejskiego,
– poinformowanie uczniów, że posłowie do Parlamentu są wybierani przez mieszkańców poszczególnych krajów członkowskich UE,
– pokazanie uczniom przykładowych tematów, nad którymi dyskutuje się w Parlamencie,
– pokazanie uczniom na kilku przykładach, że decyzje podejmowane w Parlamencie mogą mieć bezpośredni, konkretny wpływ na ich życie.
Przygotowując się do zajęć uczniowie mogli zobaczyć jak wygląda zbieranie informacji i argumentów. Samodzielnie i w grupach robili plakaty i foldery prezentujące różne punkty widzenia ważnych dla młodych Europejczyków kwestii. Przygotowywali się do dyskusji i próbowali przekonać koleżanki i kolegów do swoich racji. Mając własne doświadczenie mogli przyrównać swoją pracę do pracy europosłów.
Opracowanie: Samorząd Uczniowski