Główna » Bez kategorii

„Wykorzystanie dramy w procesie kształtowania umiejętności językowych”

Autor: administrator dnia 21 października 2013 Brak komentarzy

„Wykorzystanie dramy w procesie kształtowania umiejętności językowych” to tytuł innowacji pedagogicznej, którą objęta jest klasa IIa. Ważnym elementem przemawiającym za wprowadzeniem dramy na lekcjach języka angielskiego jest fakt, że stwarza ona czy też naśladuje, tak pożądane na lekcjach języka obcego, sytuacje z prawdziwego życia, uczy otwartości i samodzielności, wyrabia umiejętność współpracy w grupie, wzbogaca słownictwo. W dramie wszyscy są jednocześnie widzami  i aktorami. Im bardziej wiarygodna symulacja, tym większa motywacja uczniów do pracy. Drama pozwala pracować z uczniami w każdej grupie wiekowej i o różnym poziomie opanowania języka. Może realizować różne obszary nauki języka obcego (gramatykę, słownictwo, komunikację, kulturę, historię i tradycje nauczanego języka). Angażuje uczniów w proces komunikacyjny. Daje możliwość udziału zarówno uczniom zdolnym jak i uczniom słabszym. Warunkiem koniecznym, aby symulacja była efektywna jest przekonanie ucznia, że nie poprawność językowa jest celem ćwiczenia, ale komunikatywność. Aby zmotywować ucznia do pracy, należy pokazać mu, gdzie i jak tę wiedzę może wykorzystać.

Innowacja  kładzie nacisk na stymulację motywacji do nauki języka angielskiego oraz rozbudzenie rzeczywistego zainteresowania językiem obcym. Metoda dramy pozwoli na zdobywanie wiedzy przez przeżycie i doświadczenie, a także pozwoli na pobudzenie wyobraźni, wydobycie i ukierunkowanie emocji oraz uczuć dzieci. Drama to również doskonała metoda na rozwijanie świadomości samego siebie i otaczającego świata, na rozwijanie uczuć estetycznych i umiejętności wypowiadania się w formie artystycznej. Uczniowie będą się uczyli samodzielności, spontaniczności i podejmowania decyzji. Kolejnym celem programu jest kształtowanie umiejętności koncentracji, współpracy               i porozumiewania się. Innowacja zakłada także zapoznanie z kulturą anglosaską.

Poniżej znajdują się zdjęcia z dwujęzycznego przedstawienia wiersza Jana Brzechwy „Na straganie / At the vegetable stall”, w którym wzięli udział uczniowie obecnej klasy IIa. Gościnnie wystąpiły również dzieci z klasy IIIa i IId. Przedstawienie miało miejsce w czerwcu 2013 roku.

Opracowanie: p. A. Wojciechowska

DSC_7190

DSC_7193DSC_7194DSC_7205DSC_7206DSC_7207DSC_7209DSC_7210DSC_7211DSC_7212DSC_7217DSC_7221DSC_7222DSC_7223DSC_7227DSC_7228

Digg this!Dodaj do del.icio.us!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Dodaj do Yahoo!

Komentowanie wyłączone.

  Copyright ©2021 Szkoła Podstawowa nr 3, wszystkie prawa zastrzeżone.| Silnik WordPress| Skórka: Gandhi autorstwa Techblissonline.com, tłumaczenie: Skórki Wordpress