„Gry i zabawy dydaktyczne na lekcjach matematyki”
Przez cały rok szkolny w klasie Ic odbywały się lekcje matematyki, na których realizowana była innowacja „Gry i zabawy dydaktyczne na lekcjach matematyki”.
Ideą, która przyświecała innowacji było wykorzystanie gier i zabaw dydaktycznych, aby pokazać dzieciom, że matematyką można się też bawić, a przez to doskonalić określone umiejętności.
Realizacja innowacji uczyła myślenia, planowania, umiejętności słuchania, doskonaliła szybkie liczenie, przeliczanie, utrwalała wiadomości zdobyte na lekcjach matematyki, a także uczyła odpowiedniego zachowania się oraz ciszy podczas zabaw. Obserwując uczniów podczas prowadzenia lekcji i dokonując analizy kart pracy oraz ilości uśmiechniętych buziek, które uczniowie rysowali po zajęciach można stwierdzić, że innowacja przyniosła oczekiwany rezultat – uczyła matematyki bawiąc.
Metody i techniki pracy, które zaproponowałam, umożliwiły osiąganie sukcesu, zaistnienie w grupie, wykorzystywały ruch podczas zabawy. Poprzez zabawę weszliśmy w świat liczb, napotykaliśmy na problemy i podejmowaliśmy próby ich rozwiązania. Gry uczyły dzieci zdrowej rywalizacji, a także umiejętności przegrywania i ponoszenia porażki. Warto w przyszłości rozwijać ich zainteresowania stosując różnego rodzaju gry dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia uczące logicznego myślenia.
26.06.2014r. odbyła się ostatnia w tym roku szkolnym taka lekcja, tym razem miejscem zabawy matematycznej było boisko szkolne. W trakcie konkurencji wyłoniliśmy „Mistrza szybkiego liczenia”, którą została Zuzanna Zabrocka, II miejsce zajęły Julka Adamczyk i Lili Basaj.
Opracowanie: p. M. Loster