Edukacja muzyczna
„Jeżeli dziecko w ważnym dla swego rozwoju – w wieku 6 – 16 lat nie przeciśnie się przez prąd wielkiej, prawdziwie artystycznej muzyki, w późniejszych latach już nigdy nie będzie jej potrzebowało”
Zoltan Kodaly
W życiu psychicznym dziecka, muzyka pojawia się wcześniej niż mowa. Odgrywa ona bardzo ważną rolę w rozwoju dziecka. Na początku jest prosta, dziecięca potem coraz dojrzalsza. To w jaki sposób będzie dziecku towarzyszyła może stać się dziedziną, która poszerzy zainteresowanie i wspomoże rozwój wielostronnie wrażliwego dziecka.
Uczniowie klasy I a, kształcą swoją wrażliwość muzyczną poprzez różnorodne formy muzyczne. Wspólne muzykowanie daje im wielką radość i przyjemność. Poznają instrumenty perkusyjne, śpiewają i tańczą. Pozwoli im to do bardziej świadomie brać udział w koncertach umuzykalniających.
Opracowanie: p. B. Czernous