DNI NIEMIECKIE W TRÓJCE
W minionym tygodniu w naszej szkole została przeprowadzona akcja „Dni Niemieckie w Trójce”. W ramach jej obchodów odbyły się m.in.: konkurs języka niemieckiego dla uczniów klas czwartych oraz przedstawienie w języku niemieckim oparte na motywach baśni „Żabi król”. Główne cele akcji to: sprawdzenie umiejętności językowych, rozwijanie zainteresowania językiem niemieckim oraz motywowanie uczniów do podejmowania wysiłku.
Zmagania uczestników konkursu „Deutsch! Kein Problem” odbywały się w formie zabawowej. Zadaniem uczniów było wykonanie czynności sprawdzających umiejętności w zakresie następujących obszarów: odbiór tekstu słuchanego oraz czytanego, reakcje językowe oraz elementy kulturoznawcze.
Wyniki konkursu:
I miejsce Marta Kluska, Hania Korowajczyk klasa IV d
II miejsce Kamil Szymański, Sajmon Załuga klasa IV e
III miejsce Alicja Łuczak, Aleksandra Łuczak klasa IV c
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy oraz słowniki polsko- niemieckie ufundowane przez Radę Rodziców. Gratulujemy
i życzymy dalszych sukcesów w nauce języka niemieckiego.
W roku szkolnym 2018/2019 uczniowie klas czwartych wzięli udział w innowacji pedagogicznej zatytułowanej „W świeci baśni braci Grimm”.
Gromadzili nowe doświadczenia, integrowali się oraz dobrze bawili.
Poznali nowe baśnie, życiorys braci Grimm oraz Niemcy- ich ojczyznę.
Wzięli udział w konkursach: „Baśniowy Ekspert” (był to konkurs ze znajomości treści poznanych utworów oraz „W świecie baśni braci Grimm” (był to konkurs na najpiękniej opowiedzianą baśń).
Wykonywali również prace projektowe związane z Niemcami i pozostałymi krajami niemieckojęzycznymi, które zaprezentowali podczas akcji.
Ostatnim etapem innowacji była praca nad przedstawieniem oparte na motywach baśni „Żabi król”. Mali aktorzy zaprezentowali swoje umiejętności w języku niemieckim, co bardzo podobało się publiczności.
Podczas Dni Niemieckich w Trójce uczniowie klas szóstych samodzielnie wykonali lapbooki. Stworzone teczki, zawierające koperty, kieszonki, harmonijki, obrazki i notatki, przypominają edukacyjne portfolio. Stworzone pomoce dydaktyczne pozwalają uporządkować wiadomości i informacje gramatyczne według pomysłu i inwencji autora.
Uczniowie klas starszych przygotowali i przeprowadzili dla swoich kolegów z klasy również lekcje powtórzeniowe. Siódmo- i ósmoklasiści mieli okazję w ten sposób utrwalić poznane zagadnienia gramatyczne, a także sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą kultury państw niemieckojęzycznych.
Akcja „Dni Niemieckie w Trójce” potwierdziła, że uczniowie Trójki znają i lubią język niemiecki.
Opracowanie: p. D. Maciejewska, p. A. Zagdańska