„The Notebook Walker – wędrujący zeszyt” – projekt edukacyjny w VII b – SP3
Klasa VII b wzięła udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „The Notebook Walker – wędrujący zeszyt”. Zajęcia innowacyjne odbywały się w ramach dodatkowej godziny języka angielskiego oraz podczas samodzielnej pracy uczniów w domu.
Głównym założeniem projektu było podniesienie motywacji do nauki języka obcego oraz wykorzystanie najnowszych trendów lifestylowych panujących wśród młodzieży w celach edukacyjnych.
Udział w ogólnopolskim projekcie językowym miał na celu usprawnienie komunikacji pisemnej uczniów klas VII b przy wykorzystaniu formy wymyślonej i popularnej wśród nastolatków tzw. challange’u – wyzwania spopularyzowanego poprzez „ice bucket challange, bottle flip challange” itp.
Innowacyjność tej metody polega głownie na zmianie pozycja nauczyciela w procesie nauczania. Poprzez wykonywanie i planowanie kolejnych wyzwań językowych uczniowie przejmowali kontrolę nad zakresem materiału językowego, który chcieli wykorzystać, lub chcieli wyznaczyć do nauki kolejnej grupie biorącej udział w projekcie. Nauczyciel, ze swojej pozycji głównodowodzącego klasą zamieniał się w doradcę i konsultanta.
Innowacyjny był również sposób prezentacji zdobytej wiedzy – biorący udział w projekcie nauczyciel mógł czerpać pomysły ze świata nastolatków, ich zainteresowań oraz sposobów komunikacji.
Co konkretnie robiliśmy? Uczniowie pod koniec miesiąca otrzymywali pocztą zeszyt uczniów z innej szkoły, która też brała udział w projekcie. Następnie pisali do swoich rówieśników krótki tekst związany z klasą, miastem czy zainteresowaniami. Zanim zeszyt został wysłany do kolejnej szkoły, uczniowie wymyślali zadanie tzw. challenge dla następnej grupy. Sami również musieli wykonać wyzwanie językowe rzucone im przez poprzedników.
Prowadząca projekt: p. Agnieszka Wojciechowska