Główna » Bez kategorii

Lektura w pudełku opis klasa IIc – SP3

Autor: administrator dnia 2 grudnia 2021 Brak komentarzy

Jak zaktywizować ucznia, aby nie zasnął w czasie  czytania lektury? Można zaproponować mu wykonanie pudełka, które ukryje w sobie przedmioty związane z treścią czytanej książki. Instrukcję dla ucznia znajdziecie w dalszej części wpisu. Nie byłam przekonana do tej metody, ale zaangażowanie uczniów w przygotowanie swoich pudełek przerosło moje oczekiwania. Tak wyglądały prace drugoklasistów, którzy czytali lekturę Grzegorza Kasdepke „Detektyw Pozytywka ”. W pudełkach znalazły się obrazki, które symbolizowały niektóre przedmioty. Dzieci dekorowały pudełka z zewnątrz, aby nawiązać do treści książki. Gdy zajrzało się do pudełka, można było przeczytać streszczenie utworu i list do detektywa. Wyobraźnia niektórych dzieci nie mieściła się w pudełku 😊

Metodę tę warto wykorzystać przy innych lekturach  zarówno w klasie drugiej jak i trzeciej.

A teraz kilka praktycznych rad.

Zanim uczniowie zaczną czytać lekturę, warto omówić kryteria oceny prac i wręczyć dzieciom instrukcję:

LEKTURA W PUDEŁKU – INSTRUKCJA

  1. Do pudełka (po ptasim mleczku lub po butach) włóż wszystko, co kojarzy Ci się z lekturą np. rysunki, figurki z plasteliny, nakrętek, papieru itd. Zgromadź 10 przedmiotów.
  2. Na wieczku napisz krótkie streszczenie lektury. (Napisz, o czym opowiada książka).
  3. Napisz list do wybranego bohatera książki i włóż go do pudełka. Pamiętaj o zaadresowaniu koperty. 

Tak przygotowani uczniowie na pewno zaangażują się w wykonanie zadania!

Zapraszam do galerii prac wykonanych przez moich uczniów:

Przygotowała : I. Pawłowska

Digg this!Dodaj do del.icio.us!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Dodaj do Yahoo!

Komentowanie wyłączone.

  Copyright ©2021 Szkoła Podstawowa nr 3, wszystkie prawa zastrzeżone.| Silnik WordPress| Skórka: Gandhi autorstwa Techblissonline.com, tłumaczenie: Skórki Wordpress