Lektura w pudełku opis klasa IIc – SP3
Jak zaktywizować ucznia, aby nie zasnął w czasie czytania lektury? Można zaproponować mu wykonanie pudełka, które ukryje w sobie przedmioty związane z treścią czytanej książki. Instrukcję dla ucznia znajdziecie w dalszej części wpisu. Nie byłam przekonana do tej metody, ale zaangażowanie uczniów w przygotowanie swoich pudełek przerosło moje oczekiwania. Tak wyglądały prace drugoklasistów, którzy czytali lekturę Grzegorza Kasdepke „Detektyw Pozytywka ”. W pudełkach znalazły się obrazki, które symbolizowały niektóre przedmioty. Dzieci dekorowały pudełka z zewnątrz, aby nawiązać do treści książki. Gdy zajrzało się do pudełka, można było przeczytać streszczenie utworu i list do detektywa. Wyobraźnia niektórych dzieci nie mieściła się w pudełku 😊
Metodę tę warto wykorzystać przy innych lekturach zarówno w klasie drugiej jak i trzeciej.
A teraz kilka praktycznych rad.
Zanim uczniowie zaczną czytać lekturę, warto omówić kryteria oceny prac i wręczyć dzieciom instrukcję:
LEKTURA W PUDEŁKU – INSTRUKCJA
- Do pudełka (po ptasim mleczku lub po butach) włóż wszystko, co kojarzy Ci się z lekturą np. rysunki, figurki z plasteliny, nakrętek, papieru itd. Zgromadź 10 przedmiotów.
- Na wieczku napisz krótkie streszczenie lektury. (Napisz, o czym opowiada książka).
- Napisz list do wybranego bohatera książki i włóż go do pudełka. Pamiętaj o zaadresowaniu koperty.
Tak przygotowani uczniowie na pewno zaangażują się w wykonanie zadania!
Zapraszam do galerii prac wykonanych przez moich uczniów:
Przygotowała : I. Pawłowska